APUA září

Univerzita Jana Evangelisty Purkyně (UJEP) v Ústí nad Labem je nadále členem Asociace pracovníků univerzit (APUA). Tato asociace podporuje profesní rozvoj pracovníků univerzit a nabízí širokou škálu vzdělávacích aktivit, kterých se mohou členové účastnit. UJEP, jako člen této asociace, má přístup k těmto aktivitám, což přispívá k odbornému růstu jejích zaměstnanců a k dalšímu zlepšení akademického prostředí na univerzitě.

Doporučení: Pro větší zapojení do vzdělávacích aktivit asociace doporučujeme, aby se jednotliví pracovníci univerzity registrovali do odběru novinek, poté jim budou chodit pozvánky na jednotlivé vzdělávací aktivity:
APUA – Asociace pracovníků univerzit.

Komunikace s generací Z: jak (ne)ztratit kontakt
Pro tuto generaci je typické, že preferuje komunikaci prostřednictvím chytrých telefonů a sociálních médií, má aktivní přístup k řešení problémů a klade důraz na autenticitu a udržitelnost. Odpovědi a praktické komunikační tipy přizpůsobené akademickému prostředí, jak se „zetky“ mluvit, aby Vás poslouchali, chápali, a ideálně i odpověděli, nabízí nový interaktivní webinář.
08.09.2025 – online

Online únikové hry ve výuce: Proměňte opakování v dobrodružství!

Pokud hledáte nové didaktické metody, chcete motivovat studenty netradiční formou a zároveň získat nástroj pro formativní hodnocení jejich znalostí, připojte se na webinář Online únikové hry ve výuce: Proměňte opakování v dobrodružství! Představí online únikové hry jako inovativní a vysoce motivující nástroj, který lze efektivně využít k opakování či upevnění učiva v závěru semestru. Cílem je ukázat, jak tento herní prvek smysluplně zapojit do výuky. Získáte nejen inspiraci, ale především ucelený přehled a praktické dovednosti pro tvorbu a využití online únikových her. Odejdete s jasnou představou, jak tento nástroj adaptovat pro potřeby vlastních předmětů, a s jistotou pro jeho pilotní nasazení ve výuce.
11.09.2025 – online

SETKÁNÍ PRACOVNÍKŮ SPISOVÝCH SLUŽEB VEŘEJNÝCH VYSOKÝCH ŠKOL
Odborný program bude zaměřen na elektronické skartační řízení, zákon č. 499/2004 Sb. – komentář k § 3a, zavádění eGovernmentu a spisové služby, původce atestace eSSL, včetně úpravy spisového řádu, praktické zkušenosti s výměnou eSSL, typové spisy + napojení na Stag, Podatelna, autorizovaná konverze a 69a nebo na téma školení a kontrola na pracovištích. Budeme rádi za všechny dotazy i diskusní příspěvky, které můžete vkládat přímo do on-line registrace.
16.-17. 9. 2025 – Ostravice

SETKÁNÍ PRACOVNÍKŮ BOZP A PO VYSOKÝCH ŠKOL
První den se podíváme na zkušenosti Vysoké školy chemicko-technologické v Praze z oblasti nebezpečných látek a materiálů. Podrobněji se přednášející zaměří na systém řízení bezpečnosti na VŠCHT Praha, technické plyny, hořlavé kapaliny, nebezpečné chemické látky a směsi, biologické činitele a zdroje nebezpečného záření. Druhý den bude zaměřen na problematiku zajištění bezpečnosti při organizování hromadných akcí; využití salámové metody při zvyšování úrovně bezpečnosti v objektech; požární hlídky; praktické nácviky, od „malých“ vlastních, až po součinnostní s IZS; hodnocení aktiv napříč fyzickou/BOZP/PO a kyber bezpečností. V rámci doprovodného programu se můžete těšit na komentovanou prohlídku Olomouce a večerní posezení za účelem navázání nových kontaktů.
16.-17. 9. 2025 – Olomouc

Excel – úroveň 1: Chybí mi pevný základ
Základní funkcionality programu Excel přehledně od začátku až po těžší vzorce a výpočty se naučíte na prezenčním školení. Vyzkoušíte si tvorbu vzorců a jejich kopírování, formátování buněk – Obecné, Datum, Účetnický a další, práci s listy (vytvoření, barva, kopírování a přesouvání, skrytí/zobrazení, odstranění, pohyb po listech), tvorbu funkcí – obecné principy (funkce SUMA(), POČET(), PRŮMĚR(), MAX(), MIN(), podmíněné formátování textu a buněk, funkce KDYŽ() a její využití nebo automatickou tvorbu seznamů – dny, měsíce, čísla, datumy a mnoho dalšího.
18.-19. 9.2025 – Brno

Úřední dopis: od záměru k úpravě
Webinář se věnuje psaní dopisů a formálních e-mailů, a to průřezově všem jeho fázím od záměru přes stylizaci a volbu formální úpravy až po případnou závěrečnou korekturu.
Je určen administrativním, odborným i vedoucím pracovníkům. Jeho cílem je informovat účastníky o standardech moderní korespondence a seznámit je s užitečnými tipy, jak k tvorbě dopisů a e-mailů přistoupit, aby byl celý proces efektivní z hlediska času i jeho výsledku.
19.09.2025 – online

Spory o skončení pracovního poměru
Správné ukončení pracovního poměru se zaměstnancem patří k nejtěžším úkolům v pracovním právu. Nabízíme proto prakticky orientované školení, které se soustředí na výklad jednotlivých výpovědních důvodů včetně klíčové judikatury Nejvyššího soudu. Na konkrétních případových studiích bude popsán správný postup zaměstnavatele v nejčastějších případech rozvázání pracovního poměru – nadbytečnost zaměstnance, neuspokojivé pracovní výsledky a porušování povinností. V druhé části webináře se pak bude výklad soustředit na to, jak by měl zaměstnavatel postupovat v případném sporu se zaměstnancem, jaká rizika pro zaměstnavatele vyplývají z neplatné nebo zdánlivé výpovědi z pracovního poměru a jakými pravidly se řídí přiznávání náhrady mzdy.
23.09.2025 – online

Dotace (transfery) a nejen jejich účtování pro VVŠ v roce 2025
Podíváme se na platnou legislativu pro rok 2025, postupný vývoj procesu promíjení odvodů za porušení rozpočtové kázně v závislosti na datu vydání platebního výměru, nové pokyny GFŘ, dopad zrušení Regionálních Rad na proces prováděných kontrol u příjemců dotací poskytnutých RR, rekapitulaci četnosti prováděných kontrol transferů finančními úřady, nejčastěji zjištěná pochybění a typologii zjištěných trestních činů.
Podrobněji se zaměříme na úlohu vnitřního kontrolního systému u příjemce dotací, dotační terminologii, rozpočty dotací a jejich soulad s účetními předpisy, kontroly dotací prováděné poskytovatelem x kontroly prováděné správcem daně, účtování transferů a jejich financování, pokyny GFŘ, průběžné čerpání dotací, jejich účtování, dotace provozní a dotace na pořízení majetku, změny podmínek v průběhu dotace, účtování dotací provozních i investičních u příjemců dotací, podmínky průkaznosti účetnictví, oddělené vedení účetnictví dotačních projektů, úhrady dodavatelům, podmínky výběru dodavatele, zákon o veřejných zakázkách, udržitelnost projektu a archivaci účetních záznamů a jiných podkladů.
24.09.2025 – online

Work life balance – jak zůstat produktivní a „happy“
Každodenní pracovní nasazení ve vysokoškolském prostředí vyžaduje vysokou míru soustředění, pečlivosti a vytrvalosti, ale také schopnost skloubit profesní život s tím osobním. Proto je dobré umět identifikovat spouštěče stresu, pochopit dopady dlouhodobého napětí na psychiku a zdraví a vytvořit si strategie pro udržení rovnováhy mezi prací a osobním životem. Ukážeme si konkrétní techniky, které pomohou zvládat náročné situace, posílit emoční odolnost a efektivně dobíjet energii, ať už prostřednictvím vztahů s blízkými, sportu nebo jiných aktivit, které nám přinášejí radost. Naučíte se, jak podpořit svůj pracovní výkon, aniž byste zanedbávali čas pro své blízké nebo sami pro sebe.
26.09.2025 – online

Zakládání spin-off společností, ochrana investic a řešení střetu zájmů
Tento webinář se zaměří na klíčové aspekty zakládání spin-off společností v akademickém prostředí. Rekapitulovat bude platnou i novou právní úpravu, včetně změn v zákoně o podpoře VaV. Diskutovat budeme o otázce vlastnických podílů – je pro instituci výhodné mít podíl, a jaká je ideální struktura vlastnictví? Zaměříme se také na možnosti podpory spin-off společností a na nástroje ochrany investic. Neopomeneme ani klíčové téma střetu zájmů – kde se prolínají společné zájmy a kde vznikají rizika, včetně jejich efektivního řešení.
30.09.2025 – online

SETKÁNÍ INVESTIČNÍCH A PROVOZNÍCH ODDĚLENÍ VEŘEJNÝCH VYSOKÝCH ŠKOL
První den setkání zahájíme představením projektu rekonstrukcí kolejí Strahov, kde zvolili nepokročilejší řešení BIM – využití bezvýkresové projektové dokumentace. Veškeré výkresové informace byly projektantem zaznamenány do BIM modelu. Jaké jsou zkušenosti s aplikací této metody v praxi? Dále se podíváme na průběh rekonstrukce FSv-B metodou Design-Build, obecné nastavení kritérií a hodnocení veřejných zakázek a proběhne diskuse na velmi aktuální téma metodiky pasportizace nemovitostí VVŠ. Druhý den bude zaměřen na novelu stavebního zákona, první zkušenosti s novým zákonem a budou zodpovězeny konkrétní dotazy k této problematice.
V rámci doprovodného programu navštívíme reaktor VR-2 na Fakultě jaderné a fyzikálně inženýrské ČVUT v Praze.
30.09.-01.10.2025 – Praha