APUA duben

Univerzita Jana Evangelisty Purkyně (UJEP) v Ústí nad Labem je nadále členem Asociace pracovníků univerzit (APUA). Tato asociace podporuje profesní rozvoj pracovníků univerzit a nabízí širokou škálu vzdělávacích aktivit, kterých se mohou členové účastnit. UJEP, jako člen této asociace, má přístup k těmto aktivitám, což přispívá k odbornému růstu jejích zaměstnanců a k dalšímu zlepšení akademického prostředí na univerzitě.

Doporučení: Pro větší zapojení do vzdělávacích aktivit asociace doporučujeme, aby se jednotliví pracovníci univerzity registrovali do odběru novinek, poté jim budou chodit pozvánky na jednotlivé vzdělávací aktivity:
APUA – Asociace pracovníků univerzit.

Řízení a komunikace změny v organizaci
vysoké školy čelí neustálým změnám, ať už jde o technologické inovace, legislativní úpravy nebo změny v požadavcích trhu práce. Efektivní řízení a komunikace těchto změn je klíčová pro úspěšné přizpůsobení se novým podmínkám. Připravili jsme pro Vás diskuzní webinář zaměřený na osvědčené postupy a strategie, které lze využít k tomu, aby změny byly přijímány pozitivně a s minimálním odporem. Dozvíte se, jak zapojit všechny zainteresované strany, jak efektivně komunikovat změny a jaké nástroje a metody mohou usnadnit celý proces. Podíváme se na možné manažerské přístupy k řízení změn, roli manažera v jednotlivých fázích, kritické faktory úspěchu změny, překážky a jak na ně, vhodné nástroje a metody komunikace změny, způsoby posílení klíčových pracovníků, získání jejich podpory pro změnu, zakotvení změny do systému a její využití k provokování případných dalších žádoucích změn. Celý výklad bude doplněn inspirujícími příklady z praxe.
02.04.2025 – online

Word – užitečné nástroje a funkce
Microsoft Word má obrovské množství funkcí. Při každodenních rutinách není zapotřebí je všechny znát. Občas se však může hodit vyzkoušet si nějaké nové, můžete tak objevit takové, které se stanou každodenní součásti Vaší práce. V rámci dopoledního webináře se podíváme na hromadnou korespondenci, vkládání celkového počtu stran (vkládání polí, formulářové prvky, správu karet (vytvoření vlastní karty s nástroji, hypertextové odkazy (odkazování na části v dokumentu, odkazování na jiný dokument) a základy maker (ukázka práce ve VBA, nástroj záznam maker).
03.04.2025 – online

Kolektivní vyjednávání, odbory na pracovišti, sociální dialog
Webinář zaměřený na podmínky působení odborové organizace u zaměstnavatele, předně kdy má zaměstnavatel povinnost s odbory jednat, co vše s nimi musí sdílet a kdy je musí poslouchat. A odpovíme si i na otázku, co když se tak nechová a odbory nerespektuje (může např. odpovídat za škodu?). Zdůrazníme praktický dopad směrnice Evropského parlamentu a Rady o přiměřených mzdách a podpoře kolektivního vyjednávání, a rozsah sankcí, které při nerespektování mohou nastat. Specificky se pak podíváme na zvláštnosti např. v oblasti vysokého školství (akademických i neakademických zaměstnanců).
04.04.2025 – online

Whistleblowing, interní vyšetřování a vysokoškolský ombudsman
Whistleblowing se v posledních letech stal klíčovým nástrojem prevence a odhalování protiprávního jednání v organizacích. Každá vysoká škola musí mít nastaveny interní postupy podle zákona o ochraně oznamovatele. Výše uvedené trendy přidávají na důležitosti fenoménu interního vyšetřování, kdy řada zaměstnavatelů má robustní procesy směřující nejen k předcházení protiprávnímu a neetickému jednání, ale i k jeho vyšetřování. Pro mnoho zaměstnavatelů je to však zcela nová oblast. Jen zdánlivě nesouvisejícím tématem je problematika vysokoškolských ombudsmanů. Ti sice nevykonávají svoji funkci na základě zákona o ochraně oznamovatele a jejich působnost je jiná, v mnohém se však překrývá – zejména pokud jde o snahu vyšetřit a pojmenovat protiprávní nebo neetické jednání.
07.04.2025 – online

Duševní zdraví
Duševní zdraví – co to vůbec je a jak se o něj starat, abychom mohli prožívat radost ze života a důvěru v život. Budeme mluvit o nastavení hranic a umění zdravého rozhodování, jak vyrovnávat vnější a vnitřní tlaky a také o efektivních nástrojích psychohygieny.
09.04.2025 – Praha

Veřejná podpora
Webinář zaměřený na novinky v oblasti veřejné podpory, vymezení znaků veřejné podpory na praktických příkladech se zaměřením na výhodu (zvýhodnění), veřejné financování a přičitatelnost opatření veřejné instituci, možné narušení hospodářské soutěže, potenciální ovlivnění obchodu mezi státy EU. Lektor se také zaměří na aplikaci pravidel veřejné podpory a konkrétní příklady z rozhodovací praxe Evropské komise.
14.04.2025 – online

Ukončování pracovních poměrů akademických pracovníků
Webinář je zaměřen na oblast ukončování pracovních poměrů akademických pracovníků, tedy oblast, která je častým předmětem soudních sporů a zároveň oblast, v níž se každá chyba může univerzitě podstatně prodražit. Na webináři bude proto prakticky rozebrána celá tato problematika. Řada dojde na jednotlivé způsoby rozvázání pracovního poměru, výklad jednotlivých výpovědních důvodů, lhůty pro rozvázání pracovního poměru, ochranné doby a další otázky související s propuštěním zaměstnance – akademického pracovníka. Pozornost bude věnována též součinnosti s odborovými organizacemi. Výklad bude doprovázen příklady z judikatury vyšších soudních instancí, zejména tedy Nejvyššího soudu, ale rovněž z vlastní advokátní praxe lektora.
15.04.2025 – online

AI pomocníci pro vytváření reklam na Facebooku a Instagramu prakticky
Díky kombinaci AI nástrojů a ověřených postupů si z webináře odnesete kompletní přehled, jak posunout své kampaně na Facebooku a Instagramu na vyšší úroveň a získat ještě lepší výsledky. Naučíte se vytvořit si vlastní GPT model ale i další nástroje pro tvorbu reklamních textů: ChatGPT, Copilot, HarpaAi, nástroje pro tvorbu bannerů: Leonardo Ai, Bing Ai, Canva, podíváme se na praktické ukázky, jak rychle připravit originální vizuály pro Facebook i Instagram.
15.04.2025 – online

Excel – úroveň 2: Mám pevný základ a chci stavět dál
Prezenční seminář Excel – úroveň 2: Mám pevný základ a chci stavět dál pro ty, kteří s Excelem pracují a mají pevné základy (znají formátování, obecné principy tvorby funkcí, atd.) a chtějí se naučit další fce jako funkce SUMIF(), COUNTIF(), SUMIFS(), COUNTIFS(), funkci KDYŽ, SUBTOTAL(),  SVYHLEDAT(), “Ověření dat” (omezení vkládaných dat), pokročilé podmíněné formátování, pokročilé řazení a filtrování (dle rozsahu, kopírování unikátních dat), práci s kontingenční tabulkou nebo úpravu grafů.
22.-23. 04. 2025 – Brno

Doktorský studijní příjem
Novela zákona o vysokých školách (zákon č. 52/2025 Sb.), o které se nyní všude mluví, přichází s pojmem doktorského studijního příjmu. Ten může být tvořen jen stipendiem či mzdou (platem) nebo jejich kombinací. Podle důvodové zprávy je finanční podpora doktorských studentů nedostatečná a nepokrývá dostatečně jejich životní náklady, ti se studiu nemohou věnovat naplno a studium nedokončují. Změny mají přispět k pečlivějšímu výběru studujících při zachování počtu absolvujících, kterým bude moci být věnován větší prostor. Obecně změny v oblasti stipendií mají motivovat k dokončení studia v rámci standardní doby studia.
23.04.2025 – online

SETKÁNÍ ODDĚLENÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK VYSOKÝCH ŠKOL
Dvoudenní setkání oddělení veřejných zakázek vysokých škol. Odborným programem provede Martin Vyklický.  Samozřejmě bude ponechán dostatek času pro Vaši vzájemnou diskuzi. Budeme rádi za všechny Vaše dotazy i diskuzní příspěvky. Můžete je zasílat na moji adresu cervinkova@apua.cz nebo přímo do registračního formuláře. Program bude navazovat na aktuální problematiku a témata z minulého setkání a také bude přizpůsoben dle Vašich zaslaných námětů.
23.-24.04.2025 – Plzeň

Kontrolní činnost inspekce práce (nejen) na úseku zaměstnávání zaměstnanců ze zahraničí
Informace o průběhu a účelu kontroly orgánů inspekce práce, oprávnění inspektorů, právech kontrolované osoby a zaměří se blíže na kontrolní činnost prováděnou v oblasti zahraniční zaměstnanosti.
25.04.2025 – online

Integrace zahraničních pracovníků a studentů a interkulturní komunikace
Webinář je určen pro pracovníky VŠ, kteří jsou v kontaktu s kolegy a studenty ze zahraničních výměnných mobilit a s cizinci studujícími a pracujícími v ČR, např. pro zaměstnance oddělení zahraničních styků, akademické pracovníky, kteří vyučují cizince, vedoucí pracovníky apod.
25.04.2025 – online

SETKÁNÍ VEDOUCÍCH EKONOMŮ VYSOKÝCH ŠKOL
Pravidelné, tentokrát hodně interaktivní Setkání vedoucích ekonomů vysokých škol s prostorem pro bohatou diskuzi. Obsah odborného programu prvního i druhého dne bude upraven podle zaslaných dotazů k tématům. První den bude zaměřen na zaměstnávání cizinců (vědců a THP pracovníků) vysílání vědců a THP pracovníků do zahraničí z pohledu daně z příjmů fyzických osob, sociálního a zdravotního pojištění a zdanění. Druhý den se podíváme na Doktorský příjem ve vazbě na novelu vysokoškolského zákona a formou kulatého stolu budou přednesena další témata.
29.-30. 04.2025 – Mikulov

Excel – užitečné nástroje a funkce 2
Excel – užitečné nástroje a funkce 2 Vás seznámí se základy kontingenční tabulky, textovými řetězci – funkce Concatenate a práce se znakem ampersand „&“, prací ve skupině listů (hromadná úprava více listů současně), prací na více místech v jednom sešitu současně nebo ukotvením příček.
30.04.2025 – online