APUA červenec a srpen

Univerzita Jana Evangelisty Purkyně (UJEP) v Ústí nad Labem je nadále členem Asociace pracovníků univerzit (APUA). Tato asociace podporuje profesní rozvoj pracovníků univerzit a nabízí širokou škálu vzdělávacích aktivit, kterých se mohou členové účastnit. UJEP, jako člen této asociace, má přístup k těmto aktivitám, což přispívá k odbornému růstu jejích zaměstnanců a k dalšímu zlepšení akademického prostředí na univerzitě.

Doporučení: Pro větší zapojení do vzdělávacích aktivit asociace doporučujeme, aby se jednotliví pracovníci univerzity registrovali do odběru novinek, poté jim budou chodit pozvánky na jednotlivé vzdělávací aktivity:
APUA – Asociace pracovníků univerzit.

Zvládání náročných manažerských situací
Působíte na vedoucí pozici a řešíte náročné situace a konflikty v týmu? Chcete vědět, jak postupovat jako účastník konfliktu, případně jako prostředník jeho řešení? V rámci interaktivního online workshopu Vás přednášející prostřednictvím krátkých informativních vstupů seznámí s dovednostmi nutnými pro zvládání náročných manažerských situací a konfliktů. Podíváme se na zásady jednání s problémovými typy lidí, postupy řešení konfliktu a zásady facilitace a moderace, pokud působíte jako prostředník konfliktu. Na teorii budou navazovat příklady z praxe, moderovaná diskuze, testy, řešení konkrétních situací z praxe účastníků, návody a inspirace k jejich řešení, případně k jejich prevenci.
15.07.2025 – online

Design thinking pro zlepšení služeb v prostředí VŠ
Design Thinking je přístup používaný pro praktické a kreativní řešení problémů. Je založen ve velké míře na metodách a procesech, které používají designéři, ale ve skutečnosti se vyvinul z různých oblastí – včetně architektury, inženýrství a obchodu. Design Thinking lze aplikovat na jakoukoli oblast. Je to proces, který se skládá z několika fází, včetně empatie, definice problému, generování nápadů, prototypování a testování. Pochopení a osvojení metody design thinkingu Vám ukáže, jak přijít se zajímavými nápady na zlepšení studentských či zaměstnaneckých služeb. Jedná se o jedinečný přístup od identifikace skutečných potřeb a případných problémů, k návrhům řešení a testování prototypů, které zapojí studenty, absolventy i externí partnery.
17.07.2025 – online

Excel – užitečné nástroje a funkce 1
Webinář Vám ukáže rychlé označování, posouvání po tabulce a plnění buněk obsahem, funkci AutoFill, dynamické doplňování, zkratky pro formátování obsahu buněk nebo propojení s jinými aplikacemi.
23.07.2025 – online

Word – užitečné nástroje a funkce
Podívejte se s námi na funkce, které se stanou Vaším nepostradatelným pomocníkem v praxi. Zaměříme se na hromadnou korespondenci, vkládání polí, formulářové prvky, správa karet (vytvoření vlastní karty s nástroji), odkazování na části v dokumentu, odkazování na jiný dokument nebo základy maker (ukázka práce ve VBA).
24.07.2025 – online

Excel – užitečné nástroje a funkce 2
Webinář Vás seznámí se základy kontingenční tabulky, textovými řetězci – funkce Concatenate a práce se znakem ampersand „&“, prací ve skupině listů (hromadná úprava více listů současně), prací na více místech v jednom sešitu současně nebo ukotvením příček.
06.08.2025 – online

Sdělování nepříjemných věcí
Cílem workshopu je ukázat si, jak sdělovat nepříjemné nebo citlivé informace tak, aby druhá strana rozuměla obsahu, přijala sdělení bez zbytečné obrany a zachoval se vzájemný respekt. Ukážeme si, proč je těžké říkat nepříjemné věci, jak se připravit na náročný rozhovor a na samotné sdělení, jak pracovat s emocemi druhého člověka.
07.08.2025 – online

Umění diplomaticky argumentovat
Webinář Umění diplomaticky argumentovat je určen pracovníkům, kteří chtějí rozvíjet dovednost vyjednávat, věcně a diplomaticky argumentovat. Cílem je uvědomit si zásady efektivní argumentace, vědět, v jakých fázích vyjednávání s argumentací pracovat a tvořit správně argumenty. Jak argumenty předkládat protistraně a jak naopak na argumenty druhé strany reagovat. Podrobněji se podíváme na:
– Vyjednávání: fáze vyjednávání, možné výsledky vyjednávání,
– Argumentaci: věcná x nevěcná, jak argumenty formulovat, jak argumenty předkládat,
– Zásady reakce na argumenty protistrany,
– Argumentační fauly, manipulaci.
12.08.2025 – online

MS PowerPoint – tvořte vizuálně zajímavé snímky jako profesionál
Přetvořte své prezentace v příběhy, které mají styl. Na tomto webináři se naučíte, jak pomocí PowerPointu vytvářet graficky působivé snímky s moderním designem, které zanechají dojem a podpoří Vaše sdělení. Ukážeme konkrétní příklady, tipy a triky na sloučení obrazců, správu, uspořádání a seskupování objektů, animace a přechod Morfing.
13.08.2025 – online

Emoční inteligence a její využití nejen v práci
Cílem webináře je představit principy emoční inteligence (EQ), ukázat možnosti jejího rozvoje a zdůraznit její význam v mezilidské komunikaci, týmové spolupráci a zvládání náročných pracovních situací. Účastníci získají praktické nástroje pro práci s emocemi vlastními i emocemi druhých.
21.08.2025 – online

Excel – užitečné nástroje a funkce 3
Webinář se zaměřuje na vytvoření vlastní karty/záložky s nástroji Vložit jinak – OPERACE (např. odečítání určité hodnoty do všech vybraných buněk), rychlou analýzu dat, vytvoření sekvence čísel, rychlé vložení funkce SUMA do více buněk i tabulek současně, import dat (tabulek) z webových stránek, převod jednotek – pomocí funkce CONVERT, vytvoření záznamu maker včetně praktického využití.
27.08.2025 – online

Praktický průvodce rovným a transparentním odměňováním
Právní řád již nyní zakotvuje povinnost rovného odměňování a brzy k tomu přibydou i zásady transparentního odměňování. Téma rovného odměňování je stále častěji předmětem kontrol inspekce práce a může být problematické i u vysoké školy, jejíž odměňování se řídí vnitřním mzdovým předpisem. Ať už se jedná o tzv. gender pay gap a rozdílné odměny mužů a žen, o rozdílné odměňování zaměstnanců pracujících na DPP/DPČ nebo o rozdíly v případě grantově úspěšných akademiků, téma vyvolává řadu právních otázek. Situaci dále komplikuje směrnice o transparentnosti v odměňování, z které pro zaměstnavatele vyplývá řada nových povinností. Směrnice musí být transponována od roku 2026, řada změn však bude vyžadovat delší přípravu. Jak budou vypadat nové povinnosti zaměstnavatelů a jak se tyto povinnosti dotknou konkrétně vysokoškolského prostředí, objasní Jakub Tomšej, který je členem pracovní skupiny MPSV k transpozici této směrnice.
28.08.2025 – online